Comunicat Oficial Moros i Cristians d’Oliva

Ha aplegat la setmana gran de Festes de Moros i Cristians d’Oliva, però enguany no les celebrarem. La crisi sanitària mundial que vivim va portar a la declaració de l’Estat d’Alarma el passat 14 de març de 2020. Una situació totalment extraordinària.

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva va decidir, el 20 d’abril de 2020, la suspensió de les Festes. Per aquest motiu, la trilogia festera no va a celebrar-se i els càrrecs festers de 2020 passaran a ser els de 2021. Açò és, la Filà Masers i la Filà Taifes ostentaran les capitanies el proper any.

Per no deixar aquesta setmana tristament buida, des de la Federació de Moros i Cristians d’Oliva ha preparat un programa de ràdio en l’emissora Ràdio Safor FM (87.6 fm).

El programa tindrà dues parts. Dijous de Festes tindrem entrevistes, ficció sonora reproduint el moment de la interpretació de l’Himne Oliva 1990 i les arrancades d’esquadra amb pasdoble dianer. El divendres s’entrevistarà als càrrecs i es realitzaran 3 tertúlies radiofòniques: «Passat i evolució de la Festa», «La dona en la Festa de Moros i Cristians d’Oliva» i «El futur de la Festa». Els dos dies el programa començarà a les 18:30h i acabarà a les 21h. A aquesta activitat (junt amb la Fireta Infantil On-line, la inauguració del canal de Youtube i el muntatge de la gravació de l’Himne Oliva 1990 junt amb l’AAMO) es circumscriu la totalitat de la programació de la Federació de Moros i Cristians d’Oliva per a aquests dies.

La Junta de la Federació de Moros i Cristians d’Oliva vol enviar un missatge d’ànims a tot el col·lectiu Fester. Aquest any excepcional ens ha furtat la màgia dels 4 dies més importants de l’any: dijous, divendres, dissabte i diumenge de Moros i Cristians. En aquests dies, com diu el nostre Himne, «tots som igual, de valerosos i de ben plantats!». Són els dies en els que expressem i expandim la nostra personalitat. Somiem, ens emocionem, sentim. Vivim.

Desitgem que els festers i festeres gaudisquen aquests dies amb l’ànim alt, perquè un any passa molt ràpid.

A més, demanem prudència i sentit cívic a tots els festers que aquests dies es puguen reunir. Cal mantindre les mesures de seguretat especificades per les autoritats sanitàries i ser conscients que continuem patint una pandèmia que ha sacsejat el món.

Ànims a totes i tots. Les Festes de Moros i Cristians d’Oliva tornaran amb la força de sempre. Tornaran a omplir-se els carrers de música, confeti, color, pólvora, putxero i germanor. #TornaremABaixarLoygorri.

Oliva, 14 de juliol de 2020.