Resultat del Comité de Valoració de la Crida a Projecte

Resultat del Comité de Valoració de la Crida a Projecte per a la imatge de les Festes de Moros i Cristians dOliva 2024

Constituït i reunit el Comité de Valoració per a les candidatures presentades a la Crida a Projecte per a la imatge gràfica de les Festes de Moros i Cristians d’Oliva 2024, amb dos representants membres de l’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) Kike Fernández i Nereida Tarazona, i a la secretaria del comité Helena Mañó, professora de disseny gràfic en l’EASD de València i secretària de la Federació de Moros i Cristians d’Oliva.

En aquest segon any de la convocatòria de Crida a Projecte, ha augmentat la participació i tothom ha coincidit en la gran qualitat i varietat de les candidatures.

Agrair, per descomptat, la col·laboració de la Regidoria de Turisme que ha fet possible aquesta segona edició de la Crida a Projecte.

Després d’analitzar i valorar les postulacions presentades a través dels portafolis de treballs i currículums, per la seua idoneïtat amb els treballs semblants presentats i l’originalitat d’aquests, el comité ha deliberat que la candidatura seleccionada per a realitzar l’encàrrec serà Diego Mir.

Diego Mir és il·lustrador i dissenyador gràfic especialitzat en il·lustració per a premsa, cartells i identitat corporativa.

Entén el seu ofici com un procés intens de reflexió que precedeix l’execució final, amb l’objectiu de traduir gràficament conceptes complexos de manera senzilla. Creu fermament en les bones

idees, per damunt de qualsevol tendència, artifici gràfic o estil personal.

El disseny, com a exercici de comunicació i motor de canvi, pot i deu millorar la vida de les persones, i li agrada desenvolupar la seua labor des d’allò local amb una mirada global.

El seu treball ha estat reconegut amb alguns premis, entre els quals destaquen els Laus, ADCV, ÑH o European Design Awards. A més, sóc membre d’ADG-FAD, ADCV, APIV i VEGAP.

Les seues il·lustracions han aparegut en mitjans espanyols i internacionals.

Alguns dels seus clients són The New York Times, The Village Voice, El País, The Wall Street Journal, The Economist, ElDiario.es, Gráffica, Público, Ajuntament de València, Institució Alfons el Magnànim, Per l’Horta, Las Naves, McGraw-Hill, Planeta, Penguin Random House, Palau de la Música de València, CCCB, Universitat de València i Museu de Belles Arts de València, entre molts altres.

Un dels seus treballs recents amb gran projecció dins del món festiu, ha estat la imatge gràfica de les Falles de València 2021, junt amb Fase Studio.

Pots vore més del seu treball ací: https://www.diegomir.es/